2021 - 2022 н.р.
У 2021/2022 н. р. методичну роботу з педагогічними кадрами було спрямовано на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Національної стратегії розвитку освіти» і завдань методичної роботи: забезпечення переходу початкової та основної школи на новий зміст навчання, впровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти; забезпечення модернізації змісту та методики шкільної освіти на засадах компетентнісного підходу; сприяння формуванню та удосконаленню фахової компетентності, поглиблення методичних знань педагогічних працівників; вивчення і використання у практиці досягнень психолого–педагогічної науки і ефективного педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів; навчання і виховання учнів через здоров’язберігаючу освіту і екологічну безпеку; вивчення і аналіз навчальних планів і програм, підручників, нормативних документів, методичних рекомендацій і їх творче застосування; вивчення і аналіз стану викладання рівня знань, умінь, практичних навичок для учнів, вияв труднощів у засвоєнні ними програмового матеріалу; надання практичної допомоги учителям у вирішенні актуальних проблем навчання і виховання учнів, підвищення їх професійної майстерності, психолого–педагогічної підготовки, оволодіння сучасною методикою викладання і методами виховання.
Педагогічний колектив працював над покращенням навчально-виховного
процесу.
Методичну
роботу в закладі координує методична рада. До її складу входять директор
закладу освіти, заступник директора з навчально-виховної роботи та керівники
шкільних методичних об’єднань. Методична рада координує діяльність усіх
структурних одиниць методичної роботи, планує, узгоджує й аналізує проведення
педагогічних заходів, керує роботою методичних об’єднань. Відповідно до
наказу по школі від 01.09.2021 № 93 «Про організацію методичної роботи з
педагогічними працівниками у 2021/2022 н. р.» проводить роботу щодо організації
навчально-виховного процесу, методичних об’єднань вчителів - предметників
і методичного об’єднання класних керівників. Члени методичної ради брали
участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, загальношкільних
батьківських зборах, інших методичних заходів.
Протягом 2021/2022 навчального року на засіданнях методичної ради
обговорювалися актуальні питання навчально-виховного процесу у закладі освіти,
професійної майстерності вчителів, результативності діяльності педагогів, а
саме: впровадження нових Державних стандартів початкової, базової
та повної загальної середньої освіти та затвердження заходів щодо впровадження
Державного стандарту.
Методична
робота має певну систему, нею охоплені всі педагогічні працівники закладу. На
виконання Плану роботи наказом по школі було створено та забезпечено діяльність
таких методичних об’єднань: школа педагогічної майстерності,
методоб’єднання класних керівників, психолого – педагогічний семінар.
Методичний кабінет забезпечує методичне
інформування педагогів під час проведення різноманітних загальношкільних
методичних заходів. На базі методичного кабінету організовано роботу шкільної
атестаційної комісії. Роботу шкільного методичного кабінету організовано за
відповідним планом, проводяться інструктивно-методичні наради, відбулося ознайомлення
з нормативними документами, матеріалами педагогічної преси, розглядалися
питання щодо організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання
навчальних досягнень учнів у 2022 році. Координацію методичної роботи здійснює
методична рада на чолі з директором ЗЗСО Михальчуком О.П. Педагогічними
працівниками творчо впроваджувалися в освітній процес інноваційні освітні
технології.
Організація
методичної роботи в закладі є складовою системи підвищення кваліфікації
педагогічних працівників і забезпечує формування та удосконалення їхньої
фахової майстерності через поєднання індивідуальних, групових і масових її
форм, впливає на рівень організації навчально-виховного процесу, його
результативність і забезпечує їх підвищення шляхом озброєння педагогічних
працівників знаннями психолого-педагогічної науки і досягненнями педагогічної
практики, вироблення у педагогів відповідних умінь та навичок.
Проходження
курсів підвищення кваліфікації здійснюється відповідно до перспективного плану.
Він щорічно коригується. Поряд з основними предметами вчителі мають можливість
пройти спецкурси. Чітко дотримується періодичність підвищення кваліфікації
педагогічних працівників відповідно до
атестації.
Копії
посвідчень щодо проходження курсів підвищення кваліфікації зберігаються в
особових справах вчителів. Паралельно з курсами підвищення кваліфікації широко
застосовується самоосвітня діяльність, де кожен педагог розробляє
індивідуальний план, який містить вимоги щодо опрацювання післякурсових
завдань. У систему методичної роботи включено заходи, що сприяють підвищенню
кваліфікації: семінари, педагогічні ради, презентації ефективного педагогічного
досвіду, оприлюднення індивідуальних напрацювань.
На засіданнях ШМО розглядалися такі питання:
– вивчення нормативних документів та змін у програмах;
– аналіз моніторингу успішності учнів;
– аналіз проведення предметних олімпіад у 2021/2022
навчальному році;
– реалізація принципу наступності в початковій та
основній школі в умовах введення нових стандартів.
Плани
методичних об’єднань сплановані, затверджені. Діяльність висвітлюється у
протоколах засідань. На засіданнях ШМО вчителі розглядали питання впровадження
нових педагогічних технологій, шляхи удосконалення та вироблення системи роботи
з обдарованими дітьми.
Оновлення роботи
шкільної організаційно-методичної служби відбувалося за напрямами:
·
створення бази сучасних нормативно-правових документів
щодо розвитку освіти;
·
допомога вчителям опанувати інноваційні методики,
активізацію творчої ініціативи, розробляння індивідуальних науково-методичних
проблем;
·
сприяння організації та проведенню шкільних творчих
інтелектуальних змагань учнів та залучення їх до участі у Всеукраїнських
конкурсах з предметів базових дисциплін робочого навчального плану;
·
широке інформування громадськості щодо інноваційних
процесів та ефективного педагогічного досвіду в школі.
Більшість педагогічних працівників
закладу забезпечують творчий підхід до виконання навчальних планів та
програм, високий і достатній науково-методичний рівні освітньої діяльності,
забезпечують реалізацію Державного стандарту початкової освіти, Державного
стандарту базової загальної середньої освіти, Державного стандарту повної
загальної середньої освіти та сприяють встановленню пріоритету уроку як
простору реалізації освітніх інновацій та засобу формування ключових предметних
компетенцій учнів, забезпечують компетентнісний підхід як засіб підвищення
ефективності і якості уроку, приділяють достатню увагу формуванню власної
дидактичної компетентності як засобу підвищення ефективності і якості
освітнього процесу.
У закладі щорічно проводиться систематизована
робота щодо підготовки учнів до участі в олімпіадах. Учителі готують цікаві
завдання для учнів, пропонують для самостійного опрацювання додаткову
літературу, займаються індивідуальною роботою з обдарованими дітьми, проводять
змістовну позакласну роботу по предметах, організовують різні конкурси та
змагання.
Атестація і курсова перепідготовка
відіграла значну роль у вдосконаленні кваліфікації педагогічних кадрів,
підвищення їх фахової
майстерності. Вчитель зарубіжної літератури Михальчук О.П., початковий класів
Криса О.П., музичного мистецтва Солонинко О.Ст., вчителі української мови та
літератури Майко М.І. та Батіг У.П., педагог – організатор Батіг У.П. пройшли курси підвищення кваліфікації. У 2021
– 2022 н.р. проведено атестацію педагогів школи: вчителям зарубіжної літератури
Михальчук О.П., української мови та літератури Майко М.І., Батіг У.П.
підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та
педагогічне звання «старший учитель», вчитель початкових класів Криса О.П. та
вчитель музичного мистецтва Солонико О.Ст. відповідають раніше встановленому одинадцятому тарифному розряду,
педагогу – організатору Батіг У.П. присвоєно кваліфікаційну категорію
,,спеціаліст першої категорії».
Протягом року вчителі проводили
позакласні заходи в межах шкільних предметних тижнів, декад. За складеними
планами вчителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями: цікаві
конкурси, вікторини, виставки газет, інтелектуально-розважальні ігри. Внутрішкільна методична робота
організована була і координувалась у таких формах і напрямках: методоб’єднання
класних керівників, школа педагогічної майстерності, психолого – педагогічний
семінар, проведення і обговорення відкритих уроків, виховних годин, виховних
заходів, взаємовідвідування уроків, наставництво, предметні та методичні тижні.
Ефективною була робота методоб’єднання
класних керівників (керівник Михальчук
З.Є.), яка носила як теоретичний, так і
практичний характер: відкриті виховні години синхронно поєднувалися з обговоренням
доповідей, глибоким педагогічним аналізом цих годин, самоаналізом,
ознайомленням з педагогічними новинками з питань організації виховання
школярів. Всі виховні години були проведені на високому науково – методичному
рівні: «Булінг у дитячому
середовищу: причини, наслідки та шляхи його подолання» (Михальчук З.Є.), «Я маю
право на життя, я гідно мушу жити» (10 кл. Филипів Г.В.). також було проведено
предметні та методичні тижні, а саме: місячник ОБЖД та формування здорового способу життя «Увага!
Діти на дорозі!», тиждень знань правил
Дорожнього руху «Світлофор нам всім моргає, до порядку закликає», олімпійський
тиждень «Спорт – здоров’я, сила духу і
краси», тиждень протипожежної безпеки «Вогонь – наш друг, та не завжди, чекати
можна і біди», тиждень з протидії булінгу «Переможемо булінг разом», тиждень козацької
слави «У всі часи, у всі віки славу Україні приносять козаки», місячник
морально-правового виховання «Великий дім - держава, лад у ньому-закон», тиждень правового виховання
«Свої права ти друже знай, їх цінуй і
захищай», тиждень української мови та літератури «Всіх нас єднає рідна мова»
Цікавою і змістовною була виховна
робота в школі, в чому велика заслуга Михальчук З.Є., яка особистим прикладом і
кваліфікованою допомогою сприяє проведенню виховних заходів на високому
виконавському та організаційному рівні. Слід відзначити такі виховні заходи як:
свято Першого дзвоника “Знов шкільний дзвінок кличе на урок”, свято останнього
дзвоника “Літо нас не так зустріло” (Михальчук З.Є.), козацькі забави “Ми діти
козацького роду, землі української цвіт” (Батіг У.П., Филипів Г.В.), свято
Миколая “Скоро, скоро в рідний край завітає Миколай” (Батіг У.П., учителі
початкових класів), свято Букварика
“Прощавай Букварику” (Іванець О.Ст.), “А на цих рушниках Україна моя” (Батіг
У.П.), “Наші духовні скарбниці” (Гринак
О.В.), “Мамо, мамо, рідна і кохана”
(Писко Л.Г.), “Доброчесність й доброта —
людства два крила, Соборність рідної землі — основа нації й держави, День
Єднання “Живи Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!”, День
пам’яті Героїв Небесної Сотні “А сотню вже зустріли небеса”, День Довкілля
“Бережи природу для людського роду”, День вишиванки, на підтримку ЗСУ
відеоролики “Наш мужній воїне, спасибі”, “Не хочу, щоб була війна”,
Всеукраїнський урок з медіаграмотності, День безпечного Інтернету, до дня
пам’яті Голодомору “Скорботно голову схилімо”, День української писемності та
мови, лінійка під гаслом “Діти України за мир”.
Також було проведено тренінги з учителями «Використання сучасних інноваційних технологій. Готовність
вчителя до інноваційної діяльності» /Писко Л.Г./ та «Професійне та емоційне вигорання
педагога. Сміхотерапія у навчальному
середовищі» /Сурма Н.В./
Протягом 2021/2022 н. р. адміністрація
школи здійснювала контрольно-аналітичну діяльність. Проведено:
* 3 перевірки ведення шкільної документації в
школі;
* перевірку
стану викладання предметів: української мови, англійської мови та математики;
* перевірку
адаптації учнів 5 класу до навчання у школі ІІ ступеня;
* щомісяця
контроль за веденням класних журналів і журналів гурткової роботи, відвідування
школи учнями;
* перевірку
питань виконання навчальних програм, ведення щоденників, зошитів, особових
справ.
За підсумками перевірок підготовлено
довідки, накази, які заслухано на засіданнях педагогічної ради, методичного
об’єднання вчителів-предметників; нарадах при директорові.
2019 - 2020 н.р.
У 2019 – 2020 н.р. освітня діяльність педагогічного колективу здійснювалась відповідно до обраної проблеми: ,,Формування творчої активності учнів та педагогів школи шляхом використання сучасних інформаційних технологій у світлі вимог нових державних стандартів освіти’’, спрямовувалась на максимальну реалізацію кожного учасника навчально – виховного процесу і вирішення основних завдань методичної роботи: узагальнення й поширення позитивного досвіду вчителів, впровадження інноваційних педагогічних технологій.
Внутрішкільна методична робота організована була і координувалась у таких формах і напрямках: методоб’єднання класних керівників, школа педагогічної майстерності, психолого – педагогічний семінар, проведення і обговорення відкритих уроків, виховних годин, виховних заходів, взаємовідвідування уроків, наставництво, предметні та методичні тижні.
Ефективною була робота методоб’єднання класних керівників (керівник
Михальчук З.Є.), яка носила як
теоретичний, так і практичний характер: відкриті виховні години синхронно
поєднувалися з обговоренням доповідей, глибоким педагогічним аналізом цих
годин, самоаналізом, ознайомленням з педагогічними новинками з питань
організації виховання школярів. Всі виховні години були проведені на високому
науково – методичному рівні: «Хай добрим ваше серце буде» 4 кл. Криса О.П.,
«Шлях до толерантності», 9 кл. Мочерад З.М., «Чому здоров’я – найбільше
багатство?», 2 кл. Гринак О.В.
Цікавою і змістовною була виховна робота
в школі, в чому велика заслуга Михальчук З.Є., яка особистим прикладом і
кваліфікованою допомогою сприяє проведенню виховних заходів на високому
виконавському та організаційному рівні. Слід відзначити такі виховні заходи як
свято 1 Вересня «Добрий день, країно Знань» , (заступник директора з виховної
роботи Михальчук З.Є.), «Учитель спокою не зна, учитель завжди у тривозі»
Цюприк І.М., «Краса землі – краса любові» Венгльовська Н.М., «Україно, ми твоя
надія» Вермій Т.В.Учнівський парламент організував і провів у школі: фотовернісаж
«З класом класно», мітинг – реквієм до Голодомору, захід до Дня прав дитини
«Знай свої права, дитино», лінійка – реквієм «Герої не вмирають», присвячена
героям Небесної сотні, флешмоб «Єднай нас, вишиванко», козацькі забави «Їх душі –
горіння й криці», свято Миколая «Йде
Святий Миколай, ти добром його стрічай» (педагоги – організатори), «Мово моя
українська, мово моя материнська», (вчителі початкових класів та вчителі –
словесники), проведено ряд заходів до Шевченківських днів (вчителі початкових
класів та вчителі – словесники). Учнівське самоврядування брало активну участь
в роботі районного парламенту.
Засідання школи педагогічної майстерності проходили з періодичністю раз-два на місяць. На відкритих уроках вчителі знайомили колег із кращими педагогічними надбаннями з питань методики викладання дисциплін. Серед кращих слід відмітити: уроки української літератури «Жіночі образи в романі П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (10 кл. Підскальна О.В.), «Т.Шевченко. Балада «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності» (7 кл. Батіг У.П.), літературне читання «Чарівні звуки осені. О.Чорновіл «Осінній концерт», Г.Маніва «Каштанопад» (2 кл. Гринак О.В.), мистецтво «Готика» (8 кл. Солонинко О.Ст.), англійської мови «In my classroom» (2 кл. Гутів І. В.), «School life» (8 кл. Вальчишин Ю.Ф.), фізика «Розв’язування задач з теми «Механічний рух» (7 кл. Венгльовська Н.М.), біологія «Профілактика захворювань органів дихання» (8 кл. Филипів Г.В.), правознавство «Сім’я. Шлюб» (9 кл. Мочерад З.М).
Психолого
– педагогічний семінар відбувався відповідно до річного плану роботи школи.
Виступи вчителів Вермій Т.В., Кузь У.І., Криси О.П., Рожанської У.Г., Гринак
О.В., Іванець О.Ст. були науковими, конкретними, конструктивними, відбивали
особисту точку зору доповідача.
Взаємовідвідування уроків відбувалося згідно графіка і здебільшого без
його порушень. Заступником директора з
навчально – виховної роботи Майко М.І. було забезпечено контроль за
взаємовідвідуванням уроків, зверталася увага на несвоєчасний і недостатньо
глибокий аналіз відвіданих уроків.
Виступи учнів школи на предметних олімпіадах показали
недостатню роботу вчителів –
предметників з обдарованими учнями. Серед успіхів - ІІІ місце з історії
Михайлюсь С. учениця 9 кл. (вчитель Михальчук О.П.).
У 2019 – 2020
н.р. проведено предметні та методичні тижні: тиждень знань правил Дорожнього
руху «Ми – за безпеку руху!» - заступник з виховної роботи Михальчук З.Є.,,
тиждень правового виховання «Світ без насильства»,– Мочерад З.М., тиждень
біології та основ здоров’я «Світ навколо мене» Филипів Г.В., тиждень початкової
школи «Я досліджую світ»– Гринак О.В. та Рожанська У.Г., тиждень фізики «ізичні
перегони» Венгльовська Н.М., тиждень української мови та літератури «Всіх нас
єднає рідна мова» Підскальна О.В. Також було проведено місячники: «Увага, діти
на дорозі», морально – правового виховання «Закон і совість» - заступник з
виховної роботи Михальчук З.Є.. У рамках проведення тижнів та місячника було
ряд цікавих, змістовних і продуманих заходів, спрямованих на підвищення
інтересу до предмета і навчання вцілому.
Атестація і
курсова перепідготовка відіграла значну роль у вдосконаленні кваліфікації педагогічних кадрів,
підвищення їх фахової
майстерності. Вчителі початкових класів Гринак О.В. та Рожанська У.Г.,
біології Филипів Г.В., української
мови та літератури Підскальна О.В., фізики Венгльовська Н.М., англійської мови
Вальчишин Ю.Ф. пройшли курси підвищення кваліфікації. У 2019 – 2020н.р.
проведено атестацію педагогів школи: вчителю української мови та літератури
Підскальній О.В. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої
категорії», вчителю біології Филипів Г.В. присвоєно кваліфікаційну категорію
,,спеціаліст вищої категорії», вчителю фізики Венгльовській Н.М. присвоїно
кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», англійської мови
Вальчишин Ю.Ф. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої
категорії», вчителі початкових класів Гринак О.В. та Рожанська У.Г.
відповідають раніше встановленому 11 тарифному розряду.
У конкурсі «Сурми звитяги» в номінації «Художнє читання поезії» І місце зайняла учениця 10 кл. Вербівська І. (вчитель Підскальна О.В.), ІІ місце Гринчишин Х. учениця 10 кл. та Ваврін В. учень 7 кл., ІІІ місце учні 6 кл. Венгльовська В. та Писко Я. в номінації «Графічна композиція» (вчитель Михальчук З.Є.), І місце в районі та гран-прі Всеукраїнського конкурсу в номінації «Витинанка» зайняла Білик С. учениця 11 кл. (вчитель Іванець О.Ст.), конкурс «Юних біологів» ІІ місце в районі посіла учені 10 кл. Гринчишин Х. та Вербівська І. (вчитель Филипів Г.В.), конкурс «Юних географів» І місце посіла учениця 9 кл. Михайлюст С. (вчитель Мочерад З.М.), у районних змаганнях «Майбутній захисник» до дня захисника Вітчизни в номінації «Стрільба» ІІІ місце зайняв учень 10 кл. Кузьмін О. (вчитель Кузь У.І.).
Усі вчителі – предметники брали активну
участь у роботі зональних і районних методоб’єднань.
Зросла педагогічна майстерність молодих вчителів
Кузь У.І., Вермій Т.В. Молоді
вчителі на уроках показали належний рівень науково – методичної та теоретичної
підготовки. Наставництво у цьому навчальному році було в основному справою лише
дирекції школи, тому в майбутньому досвідченим вчителям потрібно активніше
долучатися до роботи з молодими вчителями.
Потребує
покращення робота по обладнанню
навчальних кабінетів, зокрема дидактичним матеріалом. Самоосвіта є обов’язковим
елементом виробничої діяльності кожного вчителя. Однак фахові газети та журнали
передплачують далеко не всі вчителі школи, окремі педагоги недостатньо
приділяють уваги підвищенню свого фахового рівня.
В 2020 – 2021
н.р. педагогічний колектив працюватиме над проблемою ,,Формування творчої
активності учнів та педагогів школи шляхом використання сучасних інформаційних
технологій у світлі вимог нових державних стандартів освіти’’.
Завдання педагогічного колективу:
* систематично підвищувати науковий рівень викладання
основ наук з використанням ефективних освітніх технологій;
* продовжувати
пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими і
здібними учнями;
* посилити
відповідальність кожного вчителя за підготовку, участь і результативність
участі школярів в предметних олімпіадах, творчих конкурсах різних рівнів і
напрямків;
* продовжити
практику взаємовідвідування, аналізу й самоаналізу проведених уроків, виховних
заходів;
* активізувати використання комп'ютерних технологій на
уроках і в позаурочний час;
* посилити роботу педагогічного колективу з учнями та їх
батьками щодо попередження і профілактики дитячого травматизму;
* спрямувати роботу колективу на збереження життя дітей і зміцнення їх здоров'я;
* виховувати національно – патріотичний дух, високі
моральні якості, екологічні знання, естетичні смаки, любов до рідної землі,
свого народу;
* приділяти велику увагу розвитку фізичної культури та спорту;
* бути лідерами в рейтингу шкіл
району та ОТГ;
* покращувати інтер’єр школи та матеріальну базу;
* формувати в учнів прагнення до
навчання впродовж усього життя, пошуку найкращих шляхів розв’язання життєвих
проблем.
Немає коментарів:
Дописати коментар